פנקי את עצמך בתיק חדש וקבלי את המשלוח לגמרי בחינם בהזמנה מעל 350 ₪ !!!

מילון המונחים לשמות הנפוצים של התיקים

כדי לבחור את התיק המתאים לך, חשוב להכיר את הטרמינולוגיה הנפוצה של סוגי תיקים.

בואי נצא למסע קצר בעולם הזה ונכיר כמה שמות נפוצים ומעניינים של תיקים, ואת הסיפורים שמאחוריהם:

הקלאסיקות הבלתי מעורערות:

תיק כתף טוט (Tote bag)

הטוט הוא תיק צד רחב וגבוה עם ידיות או רצועות כתף קצרות. הוא נחשב לתיק נוח ושימושי, וניתן להשתמש בו לנשיאת חפצים שונים, כמו ספרים, מחשבים, או מוצרים לבית.

מקור השם "טוט" הוא בפעולה "לסחוב" (to tote). בתחילה, התיקים היו עשויים מחומרים פשוטים, כמו בד או עור, והם שימשו בעיקר לנשיאת מוצרים חקלאים. עם הזמן, הטוט הפך לפופולרי יותר, והוא החל להשתמש גם לנשיאת פריטים יומיומיים אחרים.

בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, הטוט הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר טוטים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ועץ, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

כיום, הטוט הוא אחד התיקיים הנפוצים ביותר בעולם. הוא נמצא בשימוש על ידי אנשים מכל הגילאים והסגנונות.

תיק דאפל (Duffel bag)

הדאפל הוא תיק עגול בצורת גליל, עשוי בדרך כלל מבד רך. הוא נחשב לתיק שימושי ורב-תכליתי, וניתן להשתמש בו לנשיאת ציוד ספורט, בגדים, או פריטים אחרים.

מקור השם "דאפל" ככל הנראה מהמילה ההולנדית "duffelzak" – תיק חבילה צבאי מסורתי. הדאפל נוצר לראשונה במאה ה-16, והוא שימש את הצבא ההולנדי לנשיאת ציוד לחיילים.

במהלך המאה ה-19, הדאפל הפך לפופולרי גם בקרב ספורטאים. הוא היה נוח לנשיאה, והוא יכול היה להכיל את כל הציוד הדרוש לספורטאי.

בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, הדאפל הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר דאפלים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ועץ, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

כיום, הדאפל הוא אחד התיקיים הפופולריים ביותר בעולם. הוא נמצא בשימוש על ידי אנשים מכל הגילאים והסגנונות.

קלאץ' (Clutch):

הקלאץ' הוא תיק קטן ומהודר הנאחז ביד. הוא נחשב לתיק אלגנטי ונשי, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים אישיים, כמו ארנק, מפתחות, או טלפון.

שמו של הקלאץ' קשור לפעולת התפיסה (to clutch). הקלאץ נוצר לראשונה בשנות ה-20 של המאה ה-20, והוא היה נפוץ בעיקר בקרב נשים אמידות.

בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, הקלאץ הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר קלאצים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ופנינים, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

כיום, הקלאץ הוא אחד התיקיים הפופולריים ביותר בעולם. הוא נמצא בשימוש על ידי נשים מכל הגילאים והסגנונות.

תיקי צד (Crossbody bag)

תיקים קטנים או בינוניים המיועדים לנשיאה על הכתף או על החזה. הם נוחים לנשיאה, מכיוון שהם משחררים את הידיים. תיקי צד נפוצים מאוד בקרב גברים ונשים כאחד, והם משמשים לנשיאת מגוון רחב של חפצים, כגון ארנק, מפתחות, טלפון נייד, מוצרי איפור ועוד.

ההיסטוריה של תיקי צד מתחילה עוד בימי קדם. כבר אז, אנשים נהגו ללבוש חגורות כדי לשאת חפצים אישיים. החגורות היו עשויות מחומרים שונים, כגון עור או בד, והן היו מחוברות לתיקים קטנים.

עם הזמן, תיקי הצד הפכו פופולריים יותר ויותר. הם הפכו גדולים יותר, עמידים יותר ופונקציונליים יותר. הם גם החלו להיעשות מחומרים חדשים, כגון פלסטיק או בד.

במאה ה-19, תיקי צד הפכו לפריט אופנתי. הם החלו להיעשות מחומרים יוקרתיים, כגון עור משובח או משי. הם גם החלו להיות מעוצבים בצורות חדשות ויצירתיות.

במאה ה-20, תיקי צד הפכו לפריט שימושי ונפוץ. הם הפכו לבחירה פופולרית לנשיאת ציוד אישי, כגון ארנק, מפתחות וטלפון נייד.

כיום, ישנם סוגים רבים ושונים של תיקי צד. הם עשויים מחומרים שונים, בגדלים שונים ובצורות שונות. ישנם תיקי צד קלאסיים, תיקי צד מודרניים ותיקי צד יוקרתיים.

תיקי יד (Handbag)

תיקים קטנים המיועדים לנשיאה ביד. הם משמשים לנשיאת חפצים אישיים קטנים, כגון ארנק, מפתחות, טלפון נייד, מוצרי איפור ועוד. תיקי יד נפוצים מאוד בקרב נשים, והם מהווים פריט אופנתי חשוב.

ההיסטוריה של תיקי היד מתחילה עוד בימי קדם. כבר אז, נשים נהגו לשאת חפצים אישיים קטנים, כגון מטבעות, תכשיטים או מוצרי איפור, בתוך סלסלות או שקיות קטנות.

עם הזמן, תיקי היד הפכו פופולריים יותר ויותר. הם הפכו גדולים יותר, עמידים יותר ופונקציונליים יותר. הם גם החלו להיעשות מחומרים חדשים, כגון עור או בד.

במאה ה-19, תיקי היד הפכו לפריט אופנתי. הם החלו להיעשות מחומרים יוקרתיים, כגון עור משובח או משי. הם גם החלו להיות מעוצבים בצורות חדשות ויצירתיות.

במאה ה-20, תיקי היד הפכו לפריט שימושי ונפוץ. הם הפכו לבחירה פופולרית לנשיאת ציוד אישי, כגון ארנק, מפתחות וטלפון נייד.

כיום, ישנם סוגים רבים ושונים של תיקי יד. הם עשויים מחומרים שונים, בגדלים שונים ובצורות שונות. ישנם תיקי יד קלאסיים, תיקי יד מודרניים ותיקי יד יוקרתיים.

מעולם העבודה והספורט:

בק-פק (Backpack)

הבק-פק הוא תיק גב המתחלק לשני תאים לפחות ונתמך על רצועות כתף. הוא נחשב לתיק נוח ופונקציונלי, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים שונים, כמו ספרים, מחשבים, או ציוד ספורט.

מקור השם "בק-פק" הוא בביטוי האנגלי "back pack", שמורכב משני חלקים – "back" – גב, ו-"pack" – תיק. השם מתאר במדויק את התפקוד והמיקום של התיק.

הבק-פק נוצר לראשונה במאה ה-19, והוא שימש בעיקר לנשיאת ציוד צבאי. עם הזמן, הבק-פק הפך לפופולרי גם בקרב תלמידים, סטודנטים, ואנשים עובדים.

בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-20, הבק-פק הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר בק-פקים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ועור תנין, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

כיום, הבק-פק הוא אחד התיקיים הנפוצים ביותר בעולם. הוא נמצא בשימוש על ידי אנשים מכל הגילאים והסגנונות.

דופל טוט (Duffle Tote)

הדופל טוט הוא תיק המשלב את נוחות השימוש של טוט עם הצורה העגולה והקיבולת הגבוהה של דאפל. הוא נחשב לתיק שימושי ורב-תכליתי, וניתן להשתמש בו לנשיאת ציוד ספורט, בגדים, או פריטים אחרים.

מקור השם "דופל טוט" הוא בשילוב של שני שמות של תיקים קיימים: "דופל" (Duffel) – תיק תליפה עגול בצורת גליל, ו-"טוט" (Tote) – תיק צד רחב וגבוה עם ידיות או רצועות כתף קצרות.

הדופל טוט נוצר לראשונה בשנות ה-2000, והוא הפך פופולרי במהירות בקרב חובבי ספורט אופנתיים. הוא נחשב לתיק אופנתי ושימושי, והוא יכול לשמש למגוון רחב של מטרות.

מסנג'ר (Messenger)

המסנג'ר הוא תיק כתף עם רצועה אלכסונית, במקור תיק המשמש שליחים. הוא נחשב לתיק נוח ופונקציונלי, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים חיוניים, כמו מחשב נייד, ארנק, וטלפון.

מקור השם "מסנג'ר" הוא בביטוי האנגלי "messenger bag", שמשמעותו "תיק שליח". השם משקף את נוחות השליחה של הרצועה האלכסונית והתאמתו לנשיאת חפצים חיוניים.

המסנג'ר נוצר לראשונה במאה ה-19, והוא שימש בעיקר שליחים. עם הזמן, המסנג'ר הפך לפופולרי גם בקרב אנשים עובדים, סטודנטים, וחובבי אופנה.

בשנות ה-90 של המאה ה-20, המסנג'ר הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר מסנג'רים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ועור תנין, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

כיום, המסנג'ר הוא אחד התיקיים הנפוצים ביותר בעולם. הוא נמצא בשימוש על ידי אנשים מכל הגילאים והסגנונות.

לחישות של יוקרה:

סאטצ'ל (Satchel)

הסאטצ'ל הוא תיק תלייה שטוח עם רוכסן או אבזם, לרוב מעור. הוא נחשב לתיק אופנתי ויוקרתי, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים שונים, כמו מחשבים ניידים, ארנקים, או פריטים אישיים.

מקור השם "סאטצ'ל" הוא במילה האנגלית "satchel", שמשמעותה "תיק לנשיאת ספרים". הסאטצ'ל נוצר לראשונה במאה ה-18, והוא שימש בעיקר תלמידים וסטודנטים לנשיאת ספרי הלימוד שלהם.

עם הזמן, הסאטצ'ל הפך לפופולרי גם בקרב אנשים עובדים, חובבי אופנה, וידוענים. הוא נחשב לתיק אופנתי ושימושי, והוא יכול לשמש למגוון רחב של מטרות.

טוטו (Toteau)

הטוטו הוא תיק יד קטן ואלגנטי עשוי עור או בד איכותי. הוא נחשב לתיק יוקרתי ומעודן, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים אישיים, כמו ארנק, מפתחות, או טלפון.

מקור השם "טוטו" הוא בצרפתית, והוא משקף את המראה הסולידי והתחכום של התיק. הטוטו נוצר לראשונה במאה ה-20, והוא היה נפוץ בעיקר בקרב נשים אמידות.

בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, הטוטו הפך לחלק מהאופנה הפופולרית. מעצבים אופנה החלו לייצר טוטוסים מחומרים יוקרתיים, כמו עור ופנינים, והם הוסיפו להם עיצובים אופנתיים.

טרייבור (Tote-Shoulder)

הטרייבור הוא תיק בעל רצועות כפולות המאפשרות נשיאה הן ביד והן על הכתף. הוא נחשב לתיק פונקציונלי ומגוון, וניתן להשתמש בו לנשיאת פריטים שונים, כמו ספרים, מחשבים ניידים, או ציוד ספורט.

שמו של הטרייבור מורכב משילוב המילים Tote ו-Shoulder, ומדגיש את הגמישות והפונקציונליות שלו. הטרייבור נוצר לראשונה בשנות ה-2000, והוא הפך פופולרי במהירות בקרב אנשים עובדים, סטודנטים, וחובבי ספורט.

תיקי נסיעות (Travel Bags)

תיק נסיעות הוא תיק גדול המיועד לנשיאת ציוד רב, כגון בגדים, נעליים, מוצרי טיפוח, מוצרים אלקטרוניים ועוד. הוא משמש לרוב לנסיעות לחו"ל או לטיולים ארוכים.

ההיסטוריה של תיק הנסיעות מתחילה עוד בימי קדם. כבר אז, אנשים נהגו לנסוע למרחקים ארוכים, והם נזקקו לדרך נוחה לשאת את הציוד שלהם. תיק הנסיעות הראשון היה כנראה פשוט שק או סל עשוי מחומרים טבעיים, כגון עור או קש.

עם הזמן, תיק הנסיעות השתכלל. הוא הפך גדול יותר, עמיד יותר וקל יותר לנשיאה. הוא גם החל להיעשות מחומרים חדשים, כגון פלסטיק או בד.

כיום, ישנם סוגים רבים ושונים של תיקי נסיעות. הם עשויים מחומרים שונים, בגדלים שונים ובצורות שונות. ישנם תיקי נסיעות קלאסיים, תיקי נסיעות מודרניים ותיקי נסיעות יוקרתיים.

תיק הנסיעות הוא פריט שימושי ונחוץ לכל מי שמרבה לנסוע. הוא מאפשר לשאת את הציוד הדרוש בצורה נוחה ובטוחה.

להלן כמה דוגמאות לתיק נסיעות:

תיק גב נסיעות – תיק גדול המיועד לנשיאה על הגב. הוא נוח לנשיאה בטיולים ארוכים או בנסיעות קצרות.
תיק גלגלים – תיק גדול עם גלגלים. הוא נוח לנשיאה במיוחד בנסיעות ארוכות.
תיק טרולי (Rolling backpack) – תיק קטן המיועד לנשיאה בידיות טלסקופיות. הוא נוח לנשיאה בנסיעות קצרות.

 

מלבד השמות הנפוצים, עולם התיקים משופע בכינויים נוספים, מקצועיים יותר או קלילים יותר, שנוצרים בהשפעת חומרים (לדוגמה, תיק קנבס, תיק ניילון), צורות (שקית גב, ספידי) או שימושים ייעודיים (תיק חיתולים, תיק מצלמה).

אז בפעם הבאה שתבחרו תיק, אל תזלזלו בשמו. הוא מספר סיפור מעניין על מקורותיו, הפונקציונליות שלו ואולי אפילו משלב טאצ' של אופנתיות. שמות התיקים, בסופו של דבר, הם לא רק תווית – הם שפה סודית שמגלה הרבה על האישיות והסגנון שלנו.

מאמרים קשורים

סטייל בר קיימא: היופי של תיקי בד בעבודת יד ואופנה ידידותית לסביבה

לעולם האופנה תדמית זלזנית: בזבזנות יתר, טרנדים חולפים וזיהום סביבתי בלתי מבוטל. אבל מה אם היינו אומרים לכם שאפשר לשלב בין מראה שיק וסטיילינג מרשים לבין שמירה על כדור הארץ? הדרך שלנו עוברת דרך עולם מקסים וצבעוני – עולם תיקי הבד בעבודת יד.

מה הופך תיק מבד בעבודת יד למיוחד?

כשאנשים מחפשים לקנות תיק מבד בעבודת יד, הם מחפשים יותר מאשר פתרון נשיאה מעשי. הם לעתים קרובות מחפשים חוויה ייחודית ואישית שמעצימה את הדברים היומיומיים. הנה כמה דברים מרכזיים שאנשים מחפשים בתיק מבד בעבודת יד:

תיק מבד בעבודת יד: פריט אופנתי ייחודי

ארון בגדים מלא בפריטים אופנתיים הוא חלום עבור רבים מאיתנו. אבל מה אם נגיד לך שיש פריט אחד שיכול להפוך כל הופעה לאופנתית, ייחודית, ואף אישית יותר? זהו תיק מבד בעבודת יד.

סל הקניות שלי
Wishlist
Recently Viewed
קטגוריות

הצטרפי לרשימת הדיוור שלנו

וקבלי 10% הנחה

בהזמנה הראשונה שלך בחנות